Թարգմանություն (մաս 1)

Դանդաղ, դանդաղ քամու տակ

Click to access Crime%20Story%20Collection%20-%20Several%20Authors.pdf

pg 42.

Էդվարդ (Սկիպ) Սկիփերթոնն իր կյանքի մեծ մասն անցկացնում է բարկանալով: Դա նրա բնույթն էր: Մանուկ հասակում, նա վատ բնավորություն ուներ. այժմ, որպես տղամարդ, նա անհամբեր էր մարդկանց հետ, ովքեր դանդաղ էին կամ հիմար: Նա հաճախ է հանդիպում նման մարդկանց իր աշխատավայրում: Որտեղ նա պետք է խորհուրդներ տա ընկերությունների կառավարման վերաբերյալ։ Նա լավագույնն էր իր աշխատանքում. տեսնում էր, երբ մարդիկ ինչ-որ բան սխալ են անում, և բարձր, պարզ ձայնով ասում էր, թե ինչպես դա անել ավելի լավ: Ընկերության տնօրենները միշտ հետևել են նրա խորհրդին։ Այժմ Սկիպերթոնը հիսուներկու տարեկան էր։ Նրա կինը լքել էր նրան երկու տարի առաջ, քանի որ չէր կարողանում համակերպվել նրա վատ բնավորության հետ։ Նա Բոստոնում ծանոթացել էր համալսարանի հանգիստ ուսուցչի հետ, վերջ էր դրել իր ամուսնությանը Սկիպի հետ և ամուսնացալ էր ուսուցչի հետ: Սկիփը շատ էր ուզում պահել իրենց դստերը՝ Մեգիին, որն այն ժամանակ տասնհինգ տարեկան էր: Խելացի իրավաբանների օգնությամբ նրան հաջողվեց.

Կնոջից բաժանվելուց մի քանի ամիս անց Սկիպը սրտի կաթված է ստացել։ Վեց ամսից նա նորից լավացավ, բայց բժիշկը նրան մի քանի ուժեղ խորհուրդ տվեց։ ― Դադարիր ծխելն ու խմելը հիմա, այլապես դու մեռած մարդ ես, Սկիպ։ Եվ ես կարծում եմ, որ դուք նույնպես պետք է հեռանաք բիզնեսի աշխարհից -դուք բավականաչափ գումար ստացաք. Ինչո՞ւ չես գնում մի փոքրիկ ֆերմա և հանգիստ ապրում քաղաքից դուրս։ Այսպիսով, Սկիփը ուսումնասիրեց շրջակայքը և գնեց մի փոքրիկ ֆերմա Մեյնում, հարմարավետ փոքրիկ տնակով: Մի փոքրիկ գետ՝ Քոլդսթրիմը, հոսում էր ֆերմայի մոտով, և այդ պատճառով տունը կոչվում էր Քոլդսթրիմ Հեյթս։ Նա գտավ տեղացի Էնդի Համբերտին, ով ապրում էր ֆերմայում և աշխատում նրա մոտ. Մեգիին Նյու Յորքի իր մասնավոր դպրոցից տեղափոխվեց Շվեյցարիայի դպրոցը. նա տուն կվերադառնա արձակուրդներին: Սկիպը արդեն դադարեցրել է ծխելը և խմելը. Երբ նա որոշում էր ինչ-որ բան անել, միշտ դա անում էր անմիջապես: Ֆերմայում նրա համար աշխատանք կար։ Նա օգնում էր Էնդիին եգիպտացորեն տնկել տան հետևի դաշտում. նա գնեց երկու ոչխար՝ խոտը կարճ պահելու համար, և մի խոզ, որը շուտով ծնեց ևս տասներկուսը: Միայն մի բան կար, որ զայրացնում էր նրան՝ հարևանը։ Փիթեր Ֆրոսբին ուներ իր կողքին գտնվող հողատարածքը, ներառյալ Քոլդստրիմի ափերը և ուներ դրանում ձուկ որսալու իրավունքը։ Սկիպը ուզում էր մի քիչ ձուկ որսալ։ Նա նաև ուզում էր զգալ, որ գետի այն հատվածը, որը տեսնում էր տնից, իրենն է։ Բայց երբ նա առաջարկեց գնել ձկնորսության իրավունքները, նրան ասացին, որ Ֆրոսբին հրաժարվել է վաճառել: Սկիպը հեշտությամբ չհանձնվեց: Հաջորդ շաբաթ նա զանգահարեց Ֆրոսբիին՝ հրավիրելով նրան իր տուն խմելու։ Ֆրոսբին ժամանեց նոր կադիլակով, որը վարում էր մի երիտասարդ: Նա երիտասարդին ներկայացրեց որպես իր որդի, որի անունը նույնպես Պետրոս էր: Ֆրոսբին բավականին փոքրամարմին, նիհար մարդ էր՝ սառը մոխրագույն աչքերով։«Ֆրոսբիները չեն վաճառում իրենց հողերը»։ «Մոտ 300 տարի մենք ունենք նույն հողը, և գետը միշտ մերն է եղել: Ես չեմ հասկանում, թե ինչու ես դա ուզում»։

― Ես պարզապես կցանկանայի ամռանը մի փոքր ձկնորսություն անել, ― ասաց Սկիպը։ 

«Եվ կարծում եմ, դուք կհամաձայնեք, որ իմ առաջարկած գինը վատը չէ՝ քսան հազար դոլար մոտ 200 մետր ձկնորսության իրավունքի համար: Դուք այլևս չեք ստանա այդպիսի լավ առաջարկ ձեր կյանքի ընթացքում»: 

― Ինձ չի հետաքրքրում իմ կյանքը, 

― ասաց Ֆրոսբին մի փոքր ժպտալով։ 

― Ես այստեղ որդի ունեմ։

Որդին գեղեցիկ տղա էր՝ մուգ մազերով և ամուր ուսերով, հորից բարձրահասակ։ Նա նստեց այնտեղ՝ ձեռքերը կրծքին դրած և կարծես կիսում էր հոր բացասական վերաբերմունքը: Այնուամենայնիվ, նա ժպտաց, երբ նրանք հեռանում էին և ասաց. «Դուք այս տանը շատ գեղեցիկ տեսք եք տվել, պարոն Սկիպերթոն»։ Սկիպը գոհ էր: Նա շատ էր փորձել ընտրել հյուրասենյակի համար ամենահարմար կահույքը։

― Ես տեսնում եմ, որ քեզ հնաոճ բաներ են հետաքրքրում, 

― ասաց Ֆրոսբին։ 

― Քո դաշտի այդ խրտվիլակը, 

― մենք երկար տարիներ այստեղ դրանցից ոչ մեկին չենք տեսել:

― Ես փորձում եմ այնտեղ եգիպտացորեն աճեցնել, 

― ասաց Սկիպը։ 

― Կարծում եմ, քեզ խրտվիլակ է պետք եգիպտացորենի դաշտում։ Երիտասարդ Փիթերը նայում էր Մեգիի լուսանկարին, որը դրված էր հյուրասենյակի սեղանի վրա։ 

― Գեղեցիկ աղջիկ է, ― ասաց նա։

Սկիպը ոչինչ չասաց։ Հանդիպումը ձախողվել էր. Սկիպը սովոր չէր ձախողվելուն: Նա նայեց Ֆրոսբիի սառը մոխրագույն աչքերին և ասաց. «Ես ևս մեկ գաղափար ունեմ։ Ես կարող էի գետի մոտ հողը վարձակալել իմ մնացած կյանքի համար, իսկ հետո այն կանցներ քեզ, կամ քո որդուն: Ես քեզ տարեկան հինգ հազար դոլար կտամ»։ 

― Չեմ կարծում, պարոն Սկիպերթոն։ Շնորհակալություն խմիչքի համար և – ցտեսություն.’

«Հիմար մարդ», – ասաց Սկիպը Էնդիին, երբ կադիլակը շարժվեց: Բայց նա ժպտաց: Ի վերջո, կյանքը խաղ էր: Երբեմն հաղթում էիր, երբեմն պարտվում:

 Մայիսի սկիզբն էր։ Եգիպտացորենը, որ նրանք տնկել էին, արդեն հասունացել էր։ Սկիպն ու Էնդին միացված փայտերից մի խրտվիլակ էին պատրաստել՝ մի փայտ մարմնի և գլխի համար, մյուսը՝ ձեռքերի և ևս երկուսը ոտքերի համար։ Նրանք հագցրել էին այն հին վերարկուն և տաբատը, որը գտել էր Էնդին, և գլխին դրել էին Սկիպի հին գլխարկը։ Շաբաթներն անցան, և եգիպտացորենը բարձրացավ։ Սկիպը մտորում էր Ֆրոսբիին նյարդայնացնելու, և իր ուզածին հասնելու մասին։ 

Բայց նա մոռացավ Ֆրոսբիի մասին, երբ Մեգին տուն եկավ ամառային արձակուրդներին։ Սկիպը նրան դիմավորեց Նյու Յորքի օդանավակայանում, և նրանք մեքենայով բարձրացան Մեյն: Սկիփը կարծում էր, որ նա ավելի բարձրահասակ էր; նա, իհարկե, ավելի գեղեցիկ էր: 

― Ես քեզ համար անակնկալ ունեմ տանը, ― ասաց Սկիպը։ 

― Օ՜, գուցե, ձի՞։

Սկիպը մոռացել էր, որ նա սովորում է ձիավարել: 

― Ոչ, ձի չէ։ 

Անակնկալը կարմիր տոյոտան էր։ Նա հիշել էր, համենայն դեպս, որ Մեգիի դպրոցը նրան մեքենա վարել է սովորեցրել։ Նա շատ հուզված էր և ձեռքերը գցեց Սկիպի վզին։ 

― Օ՜, հայրիկ, դու այնքան բարի ես։ Եվ դու շատ լավ տեսք ունես։ 

Սկիպը և Մեգին հաջորդ առավոտ գնացին նոր մեքենան քշելու: Կեսօրին Մեգին հարցրեց հորը, թե արդյոք նա կարող է ձկնորսության գնալ առվակի մոտ: Նա ստիպված էր ասել նրան, որ նա չի կարող, և նա բացատրեց պատճառը:

― Դե, դեմ չես, շատ այլ բաներ կան անելու։ Մեգին հաճույքով էր զբոսնում, կարդում և տան շուրջ փոքր գործեր անում։ Մի երեկո Սկիփը զարմացավ, երբ Մեգին իր տոյոտայով տուն եկավ երեք ձկների հետ: Նա վախենում էր, որ նա ձկնորսություն էր անում գետում, հակառակ իր հրահանգներին: «Որտեղի՞ց ես դրանք վերցրել»:

 «Ես հանդիպեցի մի տղայի, ով ապրում է այնտեղ։ Երկուսս էլ բենզին էինք գնում, ու նա ներկայացավ, ասաց, որ իմ լուսանկարը տեսել է մեր տանը։ Հետո միասին սուրճ խմեցինք… 

«Ֆրոսբիի տղան՞».

― Այո։ Նա շատ հաճելի է։ Միգուցե դա միայն հայրն է, ով այդքան էլ հաճելի չէ: Դե, Փիթը ասաց.

 «Արի ինձ հետ ձկնորսության այս կեսօրին», և ես արեցի: Դա զվարճալի էր.’

 «Խնդրում եմ, Մեգի, ես չեմ ուզում, որ դու խառնվես Ֆրոսբիների հետ: Մեգին զարմացավ, բայց ոչինչ չասաց։ Հաջորդ օրը Մեգին ասաց, որ ուզում է գնալ գյուղ՝ կոշիկ գնելու։ Մեգին չէր երևում գրեթե երեք ժամ։ Սկիպը նրան ոչինչ չհարցրեց: Հետո շաբաթ առավոտյան Մեգին ասաց, որ մոտակա քաղաքում պար է, և ինքը պատրաստվում է գնալ:

― Ես կարող եմ կռահել, թե ում հետ ես գնում, 

― զայրացած ասաց Սկիպը։ 

― Ես մենակ եմ գնում, խոստանում եմ։ Աղջիկներին հիմա տղա պետք չէ, որ տանի պարի։ Սկիպը հասկացավ, որ չի կարող ստիպել նրան չգնալ։ Բայց նա գիտեր, որ Ֆրոսբիի տղան այնտեղ է լինելու: Եվ նա գիտի, թե ինչ է լինելու։ Նրա դուստրը սիրահարվում էր Փիթ Ֆրոսբիին։ Մեգին, այդ գիշեր տուն վերադարձավ շատ ուշ, այն բանից հետո, երբ Սկիպը քնեց: Նախաճաշին նա թարմ ու երջանիկ տեսք ուներ։ 

― Ենթադրում եմ, որ Ֆրոսբիի տղան այնտեղ է եղել։ ասաց Սկիպը։ 

― Ես չգիտեմ, թե ինչ ունես նրա դեմ, հայրիկ։ 

― Ես չեմ ուզում, որ դու սիրահարվես անկիրթ գյուղացի մի տղայի։ Ես քեզ լավ դպրոց եմ ուղարկել»։

Փիթը երեք տարի ուներ Հարվարդի համալսարանում։ Մեգին ոտքի կանգնեց։ 

-Ես գրեթե տասնութ տարեկան եմ, հայրիկ: Ես չեմ ուզում ինձ ասեն, թե ում հետ կարող եմ շփվել և ում հետ ոչ: Սկիպը բղավեց նրա վրա. 

«Նրանք մեր տեսակի մարդիկ չեն»։ Մեգին դուրս եկավ սենյակից։ Հաջորդ շաբաթվա ընթացքում Սկիպը սարսափելի վիճակում էր։ Իր գործնական կյանքում նա միշտ կարողացել է ստիպել մարդկանց անել այն, ինչ նա ուզում է, բայց նա չէր կարողանում դա անել իր դստեր հետ:

Leave a comment